A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Згурівський інклюзивно-ресурсний центр Згурівської селищної ради Броварського району Київської області

Сторінка логопеда

Дата: від до Скинути

ДО ЛОГОПЕДА СЛІД ЗВЕРНУТИСЯ ЯКЩО

До кінця 1-го місяця дитина ніколи не кричить перед годуванням. До кінця 4-го місяця маля не посміхається, коли з ним говорять, не гулить. До кінця 5-го місяця не намагається, знаходячись на руках у мами, відшукувати ті предмети і тих людей яких вона називає, не прислухається до музики. До 7 місяців не пізнає голосу близьких, не може правильно реагувати на інтонації, не віддає переваги мелодійним брязкальцям. Не намагається привернути до себе увагу будь яким способом. До кінця 9-го місяця у малюка немає лепету, і він не може повторювати за дорослим різні звукосполучення і склади, наслідуючи інтонації тих, хто говорить. До кінця 10-го місяця малюк не махає головою на знак заперечення. До року малюк не може виголосити ні слова, не може виконати прості прохання (покажи, принеси), не здатний адекватно реагувати на похвалу і на зауваження з приводу неправильної поведінки. До 1 року 4 місяців дитина не може відповідно ситуації вживати слова «мама» і «тато». До 1 року 9 місяців не може виголосити 6 осмислених слів. До 2 років малюк не може показати частини тіла, які йому називає дорослий, не виконує складні прохання типу: «Сходи на кухню і принеси чашку». Не впізнає близьких на фотографії. До 2,5 років не розуміє різницю між словами «Великий» і «Маленький». До 3 років не розуміє короткі вірші, розповіді, казки, не намагається їх переказати, не може показати, яка лінія найдовша, не може відповісти на питання, як його ім'я і прізвище. У 4 роки не знає назви кольорів не рахує в межах п'яти, не слухає довгі казки, не може розповісти жодного вірша. У 5 років мова не розбірлива і не зрозуміла для оточуючих. У 6 років дитина не може переказати події минулого дня, переглянутого мультфільму або прочитаної розповіді. Неправильно виголошує звуки рідної мови і (або) не розрізняє їх на слух. Фахівець ІРЦ (вчитель - логопед) Павленко Дар'я Валеріївна

15:09 05.02.2023

Тест на розуміння мовлення

Будь ласка, не давайте дитині підказок у вигляді жестів, поглядів і т.д. Сенс тестування визначити розуміння мовлення! Тобто, дитина повинна розуміти саме ваше мовлення, а не погляди, жести, ситуативні підказки.

08:47 15.12.2022

ВПЛИВ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ НА РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ

ВПЛИВ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ НА РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ Давно відомо, що існує взаємозв’язок між розвитком м’язів рук і мовленням людини. Завдяки розвитку дрібної моторики дитина навчається досліджувати, порівнювати, класифікувати речі й, таким чином, краще пізнає світ, у якому живе. Навички дрібної моторики допоможуть дитині не тільки самостійно обслуговувати себе, але й виражати себе через творчість. Особливості розвитку дрібної моторики рук дитини залежать від її віку. В 1—2 роки вона тримає 2 предмети в одній руці, креслить олівцем, перегортає сторінку книги. Ставить кубики один на один (від двох і більше). У 2—3 роки відчиняє ящики і перевертає те, що в них лежить. Грає з піском і глиною, відкриває кришки, використовує ножиці, фарбує пальцем. Нанизує намистини. У 3—4 роки тримає олівець пальцями, копіює нескладні малюнки. Малює олівцями і кольоровою крейдою. Складає папір більш ніж один раз. У 4—5 років визначає на дотик предмети в мішку, ліпить із пластиліну, шнурує черевики. Для розвитку дрібної моторики рекомендуємо такі ігрові вправи по ступеню складності, що зростає: 1. Пасивна гімнастика для паль­ців рук (для дітей віком до дев’яти місяців). 2. Ігри з предметами: -«Стисни та помацай»; -розкладання та складання розбірних іграшок (пірамі­док, кубиків тощо); -обведення за контуром; -ліплення з пластиліну, тіста, глини; -малювання пальчиками по піску; -нанизування намистин; -складання візерунків із лічильних паличок; -вирізання ножицями по контуру; -намотування ниток на клубок, котушку; -складання кумедних картинок із дрібних намистинок, зерен. 3. Активна гімнастика для розвитку дрібної моторики: Вправи безмовного супроводу (робимо з пальчиків зайчика, козу, сті­лець, стіл, їжака тощо); Пальчикові ігри. У домовленнєвий період пальчикові ігри розвивають не тільки дрібну моторику та мовлення, але й уміння слухати. Дитина вчиться розуміти сенс почутого і вловлювати ритм мовлення. При проведенні ігор з віршами, дорослий спочатку сам читає вірш і виконує рухи з дитиною, потім виконує рухи і частково промовляє текст уже дитина (закінчує фразу, розпочату дорослим). Далі дитина заучує вірш і супроводжує текст відповідними рухами пальців. Регулярно приділяйте увагу впра­вам для загальної та дрібної моторики, для розвитку дихання, мімі­ки, а також не забувайте про артикуляційні вправи. 

13:22 30.03.2022

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень