A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Згурівський інклюзивно-ресурсний центр Згурівської селищної ради Броварського району Київської області

ВПЛИВ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ НА РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ

Дата: 30.03.2022 13:22
Кількість переглядів: 60

ВПЛИВ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ НА РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
Давно відомо, що існує взаємозв’язок між розвитком м’язів рук і мовленням людини. Завдяки розвитку дрібної моторики дитина навчається досліджувати, порівнювати, класифікувати речі й, таким чином, краще пізнає світ, у якому живе. Навички дрібної моторики допоможуть дитині не тільки самостійно обслуговувати себе, але й виражати себе через творчість.
Особливості розвитку дрібної моторики рук дитини залежать від її віку. В 1—2 роки вона тримає 2 предмети в одній руці, креслить олівцем, перегортає сторінку книги. Ставить кубики один на один (від двох і більше).
У 2—3 роки відчиняє ящики і перевертає те, що в них лежить. Грає з піском і глиною, відкриває кришки, використовує ножиці, фарбує пальцем. Нанизує намистини.
У 3—4 роки тримає олівець пальцями, копіює нескладні малюнки. Малює олівцями і кольоровою крейдою. Складає папір більш ніж один раз.
У 4—5 років визначає на дотик предмети в мішку, ліпить із пластиліну, шнурує черевики.
Для розвитку дрібної моторики рекомендуємо такі ігрові вправи по ступеню складності, що зростає:
1. Пасивна гімнастика для паль­ців рук (для дітей віком до дев’яти місяців).
2. Ігри з предметами:
-«Стисни та помацай»;
-розкладання та складання розбірних іграшок (пірамі­док, кубиків тощо);
-обведення за контуром;
-ліплення з пластиліну, тіста, глини;
-малювання пальчиками по піску;
-нанизування намистин;
-складання візерунків із лічильних паличок;
-вирізання ножицями по контуру;
-намотування ниток на клубок, котушку;
-складання кумедних картинок із дрібних намистинок, зерен.
3. Активна гімнастика для розвитку дрібної моторики:
Вправи безмовного супроводу (робимо з пальчиків зайчика, козу, сті­лець, стіл, їжака тощо);
Пальчикові ігри.
У домовленнєвий період пальчикові ігри розвивають не тільки дрібну моторику та мовлення, але й уміння слухати. Дитина вчиться розуміти сенс почутого і вловлювати ритм мовлення.
При проведенні ігор з віршами, дорослий спочатку сам читає вірш і виконує рухи з дитиною, потім виконує рухи і частково промовляє текст уже дитина (закінчує фразу, розпочату дорослим). Далі дитина заучує вірш і супроводжує текст відповідними рухами пальців.
Регулярно приділяйте увагу впра­вам для загальної та дрібної моторики, для розвитку дихання, мімі­ки, а також не забувайте про артикуляційні вправи. 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень