Про заклад
У наш час інноватики та величезного розмаїття нових освітніх технологій легко загубитися дитині з особливими потребами. Сучасні тенденції в навчанні враховують новітні підходи до навчання кожної дитини незалежно від її рівня розвитку. Держава створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів і задоволенню їх потреб у сфері освіти.
Інклюзивно- ресурсний центр (ІРЦ) – це і є та установа, яка створена з метою реалізувати права таких дітей. Діти з особливими потребами потребують додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення їхнього права на освіту.
На нашому сайті ви знайдете цікаві дописи, методичні поради, нормативно-правове, організаційне та дидактично-методичне забезпечення змісту освіти дітей та діяльності нашого Центру.
Вдалого Вам перегляду!
Інклюзивно- ресурсний центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
Відповідно до поставленої мети, основними завданнями діяльності інклюзивно-ресурсного центру є:
• проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичним психологом інклюзивно-ресурсного центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
• надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої освіти та не отримують відповідної допомоги ( не відвідують заклади освіти);
• участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти не рідше, ніж двічі на рік;
• ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
• ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою;
• надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої освіти з питань організації інклюзивного навчання;
• надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої освіти , батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
• консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної ( професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів;
• надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
• моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються;
• організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
• взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку, в разі потреби- із залученням відповідних спеціалістів;
• підготовка звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру для засновника, структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, а також аналітичної інформації для Київського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти;
• проведення апробації та забезпечення впровадження інноваційних освітніх технологій у діяльність інклюзивно-ресурсного центру;
• узагальнення та поширення перспективного досвіду педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру;
• інші функції, що випливають з покладених на інклюзивно-ресурсний центр завдань.