ДО ЛОГОПЕДА СЛІД ЗВЕРНУТИСЯ ЯКЩО
До кінця 1-го місяця дитина ніколи не кричить перед годуванням.
До кінця 4-го місяця маля не посміхається, коли з ним говорять, не гулить.
До кінця 5-го місяця не намагається, знаходячись на руках у мами, відшукувати ті предмети і тих людей яких вона називає, не прислухається до музики.
До 7 місяців не пізнає голосу близьких, не може правильно реагувати на інтонації, не віддає переваги мелодійним брязкальцям. Не намагається привернути до себе увагу будь яким способом.
До кінця 9-го місяця у малюка немає лепету, і він не може повторювати за дорослим різні звукосполучення і склади, наслідуючи інтонації тих, хто говорить.
До кінця 10-го місяця малюк не махає головою на знак заперечення.
До року малюк не може виголосити ні слова, не може виконати прості прохання (покажи, принеси), не здатний адекватно реагувати на похвалу і на зауваження з приводу неправильної поведінки.
До 1 року 4 місяців дитина не може відповідно ситуації вживати слова «мама» і «тато».
До 1 року 9 місяців не може виголосити 6 осмислених слів.
До 2 років малюк не може показати частини тіла, які йому називає дорослий, не виконує складні прохання типу: «Сходи на кухню і принеси чашку». Не впізнає близьких на фотографії.
До 2,5 років не розуміє різницю між словами «Великий» і «Маленький».
До 3 років не розуміє короткі вірші, розповіді, казки, не намагається їх переказати, не може показати, яка лінія найдовша, не може відповісти на питання, як його ім'я і прізвище.
У 4 роки не знає назви кольорів не рахує в межах п'яти, не слухає довгі казки, не може розповісти жодного вірша.
У 5 років мова не розбірлива і не зрозуміла для оточуючих.
У 6 років дитина не може переказати події минулого дня, переглянутого мультфільму або прочитаної розповіді. Неправильно виголошує звуки рідної мови і (або) не розрізняє їх на слух.
Фахівець ІРЦ (вчитель - логопед) Павленко Дар'я Валеріївна